השפעותיו של המחסור בשינה

ד"ר עדי חסון דביר, מומחית ברפואת משפחה
מוגש בחסות פריגו

שינה היא אחד המנגנונים החשובים ביותר להתפתחות הגוף ולתפקודו התקין.
שינה בכמות מספקת קריטית בכל גיל , חשיבותה גבוהה מאד בילדים ומתבגרים , אך גם באוכלוסייה המבוגרת.
בכל שלב בחיינו אורך השינה המומלץ משתנה ובכל גיל יש לה תפקיד משמעותי בשמירה על הבריאות התקינה. אצל ילדים, לדוגמה, יש לשינה חשיבות גדולה להתפתחות התקינה, לגדילה – של העצמות ושל המוח, להתפתחות קוגניטיבית והתנהגותית ולעומת זאת
במבוגרים חשובה השינה ע"מ למנוע מחלות כרוניות .
מחקרים מודרניים מראים שמחסור בשעות שינה בכל גיל יכול לפגוע
בבריאות הפיזית והנפשית, וגם להאטה ביעילות של תהליכי חילוף החומרים בגוף.
חוסר שינה כרוני יכול לגרום גם לרעב מוגבר והשמנה ואף להתפתחות סכרת להפרעה באיזון ההורמונלי בגוף, לעלייה בלחץ הדם כתוצאה מכך שהגוף לא נח דיו וכך לסיכון למחלות כלי דם ומחלות לב.
חקרים הראו שאנשים עם חסך שינה מתמשך נמצאים בסיכון גבוה משמעותית לחלות במחלת לב (סיכון של למעלה מ 40%) או באירוע מוחי (סיכון של מעל 10%).
וזה לא הסוף: שינה מועטה מדי גורמת להזדקנות מואצת של העור, לירידה בזיכרון וכושר הריכוז, עלולה לגרום לדיכאון ולחרדות, ואף למחלות פיזיולוגיות כרוניות.
כפי שניתן להסיק, מחסור בשינה המתמשך לאורך זמן, עלול לפגוע בבריאותנו מהיבטים רבים מאוד, ולמעשה להשפיע כמעט על כל מערכת בגופנו.
ישנה חשיבות רבה להשגת שינה טובה ואיכותית על מנת למנוע נזקים לבריאותנו ועל כן אדם אשר סובל מהפרעות שינה מתמשכות צריך לפנות לקבלת טיפול רפואי .
במקרים קלים או עד לקבלת מענה רפואי ניתן להיעזר לתקופה קצרה בלבד בתכשירים כגון סליפ אייד*, המסייע להקלה בהפרעת שינה זמנית.

* סליפ אייד, תרופת עזר להקלה בהפרעת שינה זמנית. מכילה doxylamine succinate 25 mg.
יש לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש.
למכירה בבתי מרקחת ללא צורך במרשם רופא.